Tonåring

Min bror fyllde tretton för ett antal månader sedan. När ni läser föregående mening förstora TON i tretTON. Han är väldigt mycket TON. Han äter som en häst. Tränar och har vax i håret. På eftermidagarna spelar han Xbox. Sedan på kvällarna har han helt plötsligt börjat dricka MJÖLK! Han sveper stora glas medan jag chockad stirrar på denna storvuxne typ som inte riktigt är samma lilla, lilla lillebror man hade makten över för länge sedan.
"Akta dig så du inte får stryk!" säger jag när han låtsas smita från matlagningen.
Då flinar han bara mot mig  "haha du vet att du inte kan klå mig" säger han.
Jo jag vet, jag är verkligen högst medveten om det men ändå fortsätter jag att försöka låtsas som att jag kan.
"Det kan jag visst!!"
"Dream on ..." säger han bara självsäkert och ler.

Fast han är inte så macho som han vill ge sken av. Han vet precis hur man gör för att få bort oönskade finnar (ångar ansiktet) och nyss när han svepte det stora glaset med mjölk åt han också två delikata pepparkakor med ädelost på.
Visserligen mer ädelost än pepparkaka, men ändå.


/M



Kommentarer
Postat av: modern

Helt sant! Det är så konstigt, den näst yngsta fick man tvinga i nyttigheter och delikatesser, men den yngsta - han äter allt, och helst gärna sådan mat som den näst yngsta knappt vågar smaka än idag!

2011-11-30 @ 21:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0