sjuårsraggning

I en lektionssal, 8.30 på morgonen, jag är nyvaken och blixtinkallad för att vikariera i en etta.
Jag står framåtlutad över en bänk och hjälper en sjuåring skriv Ä:n.
Tydligen så har jag min bakdel i luften.
Plötsligt känner jag hur någon ihärdigt börjar peta mig på just denna bakdel.
Pet. Pet. Pet. Pet.
Jag vänder mig om och tittar ner på en liten blond pojke med kortsnaggat hår och glasögon.
"Vad fin du är" säger han
" Ehm... ..Tack" svarar jag lite tveksamt och förvånat men samtidigt tacksam och glad för min egen skull men mest för pojkens skull att denna episod inte utspelar sig i ett klassrum på högstadiet.

/Maggie, som numera sitter på huk när hon hjälper elever

Kommentarer
Postat av: Okänd

Vart är like knappen?!?!

2011-11-16 @ 16:18:16
Postat av: Maggie

Kan man ha en sådan?!?! det måste fixas !

2011-11-16 @ 16:36:26
Postat av: Emma

Haha! Underbara elever!

2011-11-16 @ 18:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0